Wat een stad - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Brenda - WaarBenJij.nu Wat een stad - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Brenda - WaarBenJij.nu

Wat een stad

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

09 April 2016 | Spanje, Madrid

Een paar maanden in, en ik moet zeggen,.. wat een stad!

In Nederland was ik altijd afkeurend naar Amsterdam. "Wie wil daar nou wonen", dacht ik altijd. En nu? Nu woon ik zelf ook in een wereldstad. We wonen nét buiten het centrum, wel geteld 1 straat van het centrum af. Maar dat maakt het wel heel fijn. In onze straat zijn ook veel gezellige eettentjes waar iedereen tot laat nog zit. Als het een mooie avond is, moet je maar hopen dat er nog een plekje ergens vrij is.

In Nederland was het vaak op donderdagavond studentenavond en in het weekend gewoon weekenddruk met mensen. Hier in Spanje maakt het niet uit welke dag het van de week is. Altijd is het druk en altijd zitten de terrasjes vol. Ik snap het wel, op je appartementje. Je zit anders alleen maar binnen. Iedereen leeft veel meer buiten. En wij nu dus ook. Gelukkig zijn de prijzen ook zo dat we het kunnen veroorloven.

In het weekend proberen we iedereen iets nieuws te zien. De stad is zo groot, dat we nog lang niet alles gezien hebben. Sommige dingen doen we expres niet. Zoals naar een musea gaan waar je voor moet betalen. Ik weet zeker dat familie ook heel graag een keer naar het Prado Museum wil, dus daar wachten we gewoon nog even mee. In plaats daarvan genieten we van de verschillende parken in onze stad. Het Retiro park is op loopafstand en daardoor de meest voor de hand liggend.

Alles loopt hier trouwens naar boven en naar beneden. Daar moest ik wel aan wennen, maar met goede schoenen (geen hakken) lukt het prima.

Ik ben benieuwd wat we allemaal nog meer gaan zien en doen hier in Madrid! De zomer is hier in ieder geval al lekker begonnen met heerlijk weer..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 5134

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 08 Februari 2018

Naar Madrid

07 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Vakantiewerk in Frankrijk

10 Juli 2002 - 10 Augustus 2003

Indonesie 2002-2003

Landen bezocht: